ปูตินชมการทดสอบสมรรถนะเครื่องบินรบรุ่นใหม่

หน้า 1 จาก 3 1, 2, 3  Next

Go down

ปูตินชมการทดสอบสมรรถนะเครื่องบินรบรุ่นใหม่

ตั้งหัวข้อ  hacksecret on Fri Jun 18, 2010 10:39 am

http://breakingnews.nationchannel.com/read.php?newsid=453863

ปูตินชมการทดสอบสมรรถนะเครื่องบินรบรุ่นใหม่

18 มิย. 2553 09:03 น.

นายกรัฐมนตรีวลาดิมีร์ ปูติน ของรัสเซีย ได้ปีนขึ้นไปชมห้องนักบินของเครื่องบินรบรุ่นใหม่ล่าสุด
ของรัสเซีย เมื่อวันพฤหัสบดีที่ผ่านมา พร้อมกับบอกว่า เครื่องบินรุ่นนี้มีสมรรถนะเหนือกว่า
เครื่องบินรบ เอฟ -22 แรพเตอร์ ของคู่แข่งสำคัญอย่างสหรัฐ

ในเว็บไซท์ของรัฐบาลรัสเซีย ระบุว่า ปูติน ได้กล่าวต่อนักบินหลังเสร็จสิ้นการทดสอบว่า
เครื่องบินรบ ซูคอย ที-50 มีสมรรถนะแบบ สเตลท์ที่สามารถหลบเลี่ยงการตรวจจับ
ของเรดาร์ได้นี้ เป็นเครื่องบินรบรุ่นใหม่ล่าสุด ที่รัสเซียสร้างขึ้นหลังการล่มสลาย
ของสหภาพโซเวียต เมื่อปี 2534 และมีสมรรถนะเหนือกว่าคู่แข่งอย่าง เอฟ-22
ถ้าเป็นการเปรียบเทียบกันในประเด็นการปรับกลยุทธ์,ยุทโธปกรณ์และพิสัยการยิง

ปูติน ยังบอกด้วยว่า เครื่องบินรบลำนี้ มีต้นทุนที่ถูกกว่าของชาติตะวันตกถึง 3 เท่า
แต่สามารถใช้งานได้นานถึง 30-35 ปี โดยผ่านการอัพเกรดซึ่งความสำเร็จ
ในการพัฒนาเครื่องบินรบลำนี้ที่สร้างโดย ซูคอย บริษัทยักษ์ใหญ่ของรัสเซีย
ได้แสดงให้เห็นว่า รัสเซียสามารถท้าทายกองทัพสหรัฐทั้งในด้านเทคโนโลยี
และความทันสมัยได้แล้ว หลังจากจมอยู่ในยุคแห่งความตกต่ำ
หลังการล่มสลายของสหภาพโซเวียต

http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?149828-Sukhoi-T-50-PAK-FA

Sukhoi T-50 PAK FA

Swords and Shields: Russia bets on PAK FA The Russian fifth-generation fighter is supposed
to make its first test flight this year.

by Ariel Cohen
Washington (UPI) Jan 16, 2009

Moscow continues to pursue a Sukhoi-based fifth-generation fighter. After five years of effort,
Russia finally found an international partner for the development project. In 2007 India
entered an agreement to jointly develop a fifth-generation fighter based on the Sukhoi.

The Sukhoi T-50 PAK FA -- standing for Advanced Frontline Aviation Aircraft System --
is a stealth-enabled fighter jet designed to compete with the American Lockheed Martin
F-35 Lightning Joint Strike Aircraft and the Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor.
Russian air force watchers already christened it "Raptorsky," after the F-22 Raptor,
with which it is supposed to compete.

The developers describe the T-50 PAK FA as having excellent maneuverability,
supersonic cruising speed, long range and high protective properties. PAK FA
will have a takeoff weight of 20 tons, which falls between the takeoff weight of
the two American competitor airplanes, the F-35 JSF (17.2 tons) and the F-22 (24 tons).

The new fighter -- a medium version -- will have a traditional wing form,
though the dramatic-looking reverse-delta wing of the Su-47 Berkut influenced
the Russian fighter's designers.

The Russian fifth-generation fighter is supposed to make its first test flight this year.
The testing dates have been postponed from the end of 2008, as had been previously
announced by Sergei Ivanov, the Russian deputy prime minister in charge of defense production.

Some Russian spokesmen promised deployment of the T-50 in 2013, but according to
the earlier statements by Sukhoi CEO Mikhail Pogosyan, the new Russian-Indian
fifth-generation fighter might enter mass production by 2015.

According to Russian sources, the Sukhoi T-50 PAK FA will incorporate technology
from the two experimental predecessors: the Su-47 and the MiG Project 1.44.

The flagships of the Russian aerospace technology -- Tekhnokompleks Scientific and
Production Center, Ramenskoye Instrument Building Design Bureau,
the Instrument Building Scientific Research Institute in Zhukovskiy,
the Ural'sk Optical and Mechanical Plant in Yekaterinburg, the Polet firm in Nizhniy Novgorod
and the Central Scientific Research Radio Engineering Institute in Moscow --
were selected to develop the avionics suite for the fifth-generation airplane.

NPO Saturn has been determined to lead the work on the engines. The Novosibirsk
Aviation Production Association has begun construction of the fifth-generation fighter
at its renowned Komsomol'sk-on-Amure Chkalov plant where most Sukhoi fighters are made.

However, considering the current economic recession and the track record of delayed
deadlines, the Russian fifth-generation fighter may stay on paper for a longer time.
This would give Washington and its allies sufficient time to launch mass production of
F-35s, deploy them on American bases and fulfill orders from international customers
such as Britain, the Netherlands and Israel.

The F-35 is expected to enter service no later than 2012, while the Russian Sukhoi
T-50 PAK FA is certain to be in mass production by that time.

The future may not be bright for the next generation of the Russian fighter.
Many Western defense experts believe Russia's fourth-generation fighter jets cannot
withstand the U.S. stealth-enabled tandem of F-35 and F-22, which offer high maneuverability
and near invisibility to surface radars because of advanced radar suppression equipment.
Moreover, U.S.-based simulations and tests suggest that the stealth-enabled fifth-generation
F-22 and F-35 can defeat any current aircraft, including the Raptorsky.

-- (Ariel Cohen, Ph.D., is a senior research fellow in Russian and Eurasian studies and international
energy security at the Catherine and Shelby Cullom Davis Institute at The Heritage Foundation.)